JozefFazan.pl

Jak zwiększyć sprzedaż treningów?

Jak zwiększyć sprzedaż treningów?
20 marca 2018 Józef Fazan

Witam Was bardzo serdecznie.

Jak w każdy wtorek przygotowałem wpis na blogu dla trenerów. Tym razem poruszyłem temat błędów popełnianych w sprzedaży. Żyjemy w czasach, w których niezależnie jaki zawód wykonujesz, musisz posiąść tę umiejętność – inaczej konkurencja zostawi Cię w tyle. Niestety w naszym języku słowo „sprzedać się” ma negatywne konotacje. Tymczasem jeśli posiadasz dobry produkt lub usługę, co złego jest w tym, że pragniesz ją wypromować?

Samo pozbycie się uprzedzeń względem sprzedaży pozwoli Ci zrobić duży krok do przodu. Sam mam pewien dyskomfort pisząc ten tekst, bo wiem że może go czytać któryś z moich klientów. Niemniej jednak mam świadomość tego, że on to zrozumie, bo będąc przedsiębiorcą/ prawnikiem/ lekarzem itd. robi dokładnie to samo.

Sprzedaż wcale nie musi oznaczać tego, że na każdym kroku próbujesz coś komuś „wcisnąć”. Co więcej, jej celem wcale nie musi być korzyść materialna, a przynajmniej niebezpośrednio. Czy to, że chcesz jak najlepiej wypaść na randce, tudzież rozmowie kwalifikacyjnej nie jest właśnie sprzedawaniem siebie?

Nie chcę tu prawić Ci coachingowego bełkotu o tym, że nasz naród jest uprzedzony względem sprzedaży i wynika to z zakompleksienia. Jeśli jednak marzy Ci się sukces w pracy trenera personalnego, powinieneś raz na zawsze zrozumieć to, że uczciwa sprzedaż jest dobra.

Dzięki Twoim treningom/ dietom lub planom klienci będą czuli się lepiej i mieli więcej energii na co dzień, co za tym idzie staną się bardziej efektywni w pracy. Wzrośnie ich pewność siebie i poczucie własnej wartości, dzięki czemu lepiej poradzą sobie w stosunkach międzyludzkich oraz w związku.

Wszystko to prowadzi do podniesienia jakości życia, wyższych zarobków oraz poprawy zdrowia zarówno fizycznego jak i psychicznego. Jeśli przy ich zaangażowaniu Twój produkt lub usługa naprawdę mogą to sprawić, czemu miałbyś mieć jakiekolwiek obawy przed przyjęciem od nich pieniędzy?

Skoro zrozumiałeś już, że w sprzedawaniu się nie ma nic złego, musisz pozbyć się jeszcze jednego ograniczającego Cię przekonania – lęku przed odrzuceniem. To, że po odbyciu konsultacji i treningu wprowadzającego, klient nie wykupi u Ciebie pakietu, wcale nie musi oznaczać, że zrobiłeś coś źle.

Błędem natomiast będzie to, jeśli nawet NIE SPRÓBUJESZ mu go sprzedać. Popełnisz błąd oceniając potencjalnego klienta po ubraniach, które ma na sobie. Zdziwiłbyś się ilu ludzi potrafi wydać swoje ostatnie pieniądze tylko po to, by sprawiać wrażenie dobrze sytuowanych, podczas gdy ci naprawdę bogaci mają to gdzieś i chodzą w zwykłych ciuchach.

Załóżmy jednak, że Twoja ocena okaże się trafna i klienta faktycznie nie stać na treningi personalne. Czy oznacza to, że nie musisz dawać z siebie stu procent podczas konsultacji i darmowego treningu? Absolutnie nie! Możesz mu zaproponować tańszą usługę jaką jest rozpiska planu treningowego, czy diety. Uświadom mu, że ćwiczenie z nieprawidłową techniką może skończyć się wizytami u lekarza lub fizjoterapeuty, a to w perspektywie długoterminowej okaże się dużo większym wydatkiem.

Uważasz, że to uciekanie się do manipulacji? Fakty są takie, że prawie dziewięćdziesiąt procent osób trenujących na siłowni robi to niepoprawnie. Wystarczy, że przejdziesz się w godzinach szczytu do fitness klubu w dużym mieście i zaobserwujesz technikę ćwiczących. Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak poważne może mieć to konsekwencje w przyszłości. Twoją rolą jako trenera jest ich o tym uświadomić i czasem będziesz musiał użyć w tym celu mocnych argumentów.

Co jeśli to nie zadziała? Nadal powinieneś dawać z siebie sto procent nie tylko podczas konsultacji, czy treningu, ale zwykłej rozmowy z bywalcem siłowni, na której pracujesz. Ile razy miałem sytuację, w której zostałem polecony przez kogoś, z kim nie odbyłem ani treningu, ani nawet konsultacji.

Uwierz mi, że możesz znać nawet najbardziej zaawansowane metody programowania treningu, czy skomplikowane anglojęzyczne nazewnictwo. Nic nie zastąpi jednak tego jak potrafisz rozmawiać z ludźmi i czy te umiejętności potrafisz SPRZEDAĆ.

Józef Fazan,

Trener Personalny

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*